Dobrý profil jako klíč k zaměstnání. Najděte si práci přes LinkedIn!

31. 8. 2022 | Uplatnění studentů a absolventů

Najděte si práci přes LinkedInPortálu LinkedIn se občas přezdívá Facebook pro profesionály. Cílem této sociální sítě je propojovat lidi z příbuzných oborů či s podobnými pracovními zkušenostmi. Kromě toho slouží k inzerování pracovních pozic a umožňuje na ně i odpovídat. Na LinkedIn je momentálně necelých 67 milionů uživatelů. Jak tedy uspět u potenciálního zaměstnavatele se svým profilem v tak obrovské konkurenci?

Použijte vhodné profilové foto

Potenciální zaměstnavatel vás bude soudit už podle úvodní fotografie. A selfie vyfocená na vašem mobilu na LinkedIn – na rozdíl třeba od Facebooku – dobře působit nebude. Místo toho si pořiďte profesionální fotografie v pracovním oděvu a s decentním líčením. Foto by mělo mít formu portrétu s neutrálním pozadí. Na fotografii byste se měli usmívat.

Napište chytlavé shrnutí

Shrnutí slouží jako upoutávka na váš profil a mělo by vás vystihnout jako člověka. V této části profilu byste měli shrnout své schopnosti, hodnoty a cíle, jichž chcete dosáhnout. Celková délka shrnutí může být maximálně 2000 znaků, takže dobře zvažte, co do něj napíšete. Nebojte se zdůraznit věci, které vás odlišují od ostatních.

Vše nepodstatné musí pryč

V sekci pracovních zkušeností na LinkedIn můžete vyjmenovat vaše dosavadní zaměstnání, stáže nebo třeba dobrovolnickou činnost. Stejně jako při psaní životopisu i zde platí pravidlo kvalita nad kvantitou. Vypište proto jen ty zkušenosti, které jsou relevantní pro vaši vytouženou kariérní dráhu. Budoucí novinář tak nemusí nutně uvádět, že v mládí rozvážel pizzu jako poslíček.

Zaměřte se na čísla

Teď když jste úspěšně odstranili z profilu všechnu vatu, je načase své pracovní zkušenosti podrobně popsat. V tomto případě se vyplatí zaměřit se na čísla. Uveďte například, kolik lidí pro vás pracovalo nebo jaký zisk jste vaší společnosti přinesli. Zaměstnavatelé nechtějí slyšet pouze to, co bylo náplní vaší práce, ale také, jak jste společnost, pro niž jste pracovali, pozitivně ovlivnili a dopomohli jí k růstu.

Nepřehánějte to s dovednostmi

Stejně jako u pracovních zkušeností i u dovedností platí, že všeho moc škodí. Zaměstnavatelé profily pročítají a hledají člověka s odpovídajícími dovednostmi, které jsou potřeba pro vykonávání konkrétní práce. A pokud jich na svém profilu máte 20 a více, může se stát, že výčet zaměstnavatel nedočte do konce. V horším případě si pak může myslet, že to tak trochu přibarvujete. Zahrňte proto pouze dovednosti relevantní pro vaši kariéru nebo takové, v nichž opravdu vynikáte.

Získejte doporučení od ostatních uživatelů

Když na LinkedIn přidáte své dovednosti, ostatní uživatelé vás mohou podpořit a potvrdit, že jimi opravdu disponujete. Díky tomu pak v očích potenciálních zaměstnavatelů působíte důvěryhodněji. Nebojte se proto své bývalé zaměstnavatele či spolupracovníky požádat, aby vás tímto způsobem podpořili – a samozřejmě jim to můžete oplatit!

Hledejte vhodná spojení

Na LinkedIn si můžete “přidat do přátel” ostatní profesionály a „propojit“ se s nimi. Není však nutné se propojovat s každým jenom proto, abyste „přátel“ měli co nejvíc. Ideální je, navazovat kontakty s lidmi, kteří pracují ve stejné oblasti jako vy. Působí to pak dojmem, že se v dané oblasti dobře vyznáte. Lidi, s nimiž se na LinkedIn propojíte, pochopitelně nemusíte znát osobně.

Zdroj: College Magazine

Další články k tématu

IT firmám chybí odborníci, zaměstnávají kvůli tomu studenty

IT firmám chybí odborníci, zaměstnávají kvůli tomu studenty

S rozmachem informačních technologií (IT) potřebují firmy stále více zaměstnanců. Odborníků na trhu práce je přitom nedostatek. Firmy proto začaly spolupracovat se středními školami a zaměstnávají středoškoláky už během studií. Samy si tak vychovávají budoucí odborníky v oboru. Firmy si postupně uvědomují, že zaměstnávat studenty má své výhody. Dokládá to počet pracovních nabídek pro studenty, který čítá …

Program Empower pomůže studentkám, které chtějí podnikat

Program Empower pomůže studentkám, které chtějí podnikat

Agentura JIC zahájila rozvojový program Empower určený pro studentky i nestudentky, které chtějí rozjet vlastní byznys. V rámci šesti bloků se účastnice programu setkají úspěšnými podnikatelkami a získají praktické znalosti potřebné pro vstup do světa podnikání. Program je výběrový s kapacitou pro 15 zájemkyň. V rámci přihlášky můžou ženy představit svůj podnikatelský záměr nebo již existující projekt. Cena …

Jak napsat perfektní motivační dopis

Jak napsat perfektní motivační dopis

Motivační dopis někdy představuje rozdíl mezi zaměstnaným člověkem a tím, který musí hledat práci dál. Každý dopis musíte psát na míru pozice, na kterou se hlásíte. Existuje ale několik společných rysů, které motivační dopis posunou na vyšší úroveň a zvýší vaše šance získat zaměstnání snů. Nepište román Na žádané pozice se mohou hlásit stovky i …