Speciál O OBORECH: Strategický management

28. 9. 2011 | O studijních oborech

Rádi byste se uplatnili v ekonomické sféře? Studium Strategického managementu vám může otevřít cestu. Budete se podílet na budování krátkodobé i dlouhodobé firemní strategie v tržním prostředí.

O oboru

Jedná se o manažersko-ekonomické studium. Strategický management je synonymum pro řízení podniku či jakékoli organizace. Správně zvolená strategie řízení firmy je zásadní aspekt jejího rozvoje v konkurenčním prostředí. Principem je důkladná analýza trhu, konkurence, vnitřního prostředí, formulace plánu, cílů a následné uvedení do praxe.

Kde lze studovat?

Strategický management nabízí pouze Soukromá vysoká škola ekonomických studií v Praze. Přesto příbuzné obory a samotný předmět Strategický management bývá součástí magisterského studia na ekonomických fakultách a nejenom tam, namátkou třeba Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Předmět strategický management se zde vyučuje v prvním ročníku magisterského studia Sportovního managementu, Marketingu a obchodu, Managementu a ve třetím semestru oboru Ekonomika a právo v podnikání. Z dalších škol lze jmenovat VUT v Brně, ČVUT, VŠE (např. v rámci magisterského oboru Management) a mnoho dalších.

Jak již bylo zmíněno, budoucí odborníky na poli strategického managementu cíleně připravuje pouze Soukromá vysoká škola ekonomických studií v Praze. Obsahově navazuje na bakalářský obor Management organizací. Jeden semestr zde vyjde na 26 500 Korun. Škola otevírá prezenční i kombinovanou formu studia. Přihláška

Přijímací řízení

Podmínkou přijetí do magisterského stupně studia na Vysoké škole ekonomických studií je úspěšné absolvování bakalářského studia ve shodném nebo příbuzném oboru. Uchazeči z řad absolventů SVŠES studijního oboru Management organizací a oboru účetnictví budou přijímáni bez přijímací zkoušky. Absolventi jiných studijních oborů SVŠES a ostatních vysokých škol – shodných nebo příbuzných oborů – budou přijímáni na základě přijímacího pohovoru. Těmto zájemcům o studium budou určeny vybrané doplňkové semináře, aby nejpozději do konce prvního ročníku došlo k vyrovnání výchozí pozice ve znalostech a dovednostech.

Základem strategického managementu je důsledná analýza trhuZákladem strategického managementu je důsledná analýza trhu

Předměty

Nikoho nepřekvapí, že studium stojí na ekonomických a matematických předmětech, jako jsou Matematické metody v ekonomii, Makroekonomie v globálním světě, Firemní finance, Výzkumné metody v podnikání. Důležitou součástí je právní základ, který je realizován v předmětech Obchodní právo, Mezinárodní a evropské právo nebo Právo duševního vlastnictví. Samozřejmostí je výuka cizího jazyka. SVŠES dopřává studentům možnost volby a profilovat se dle svých zájmů. Mezi předměty studijní specializace spadají mimo jiné Marketingová komunikace, Manažerská hra, Systémy kvality, Management lidských zdrojů. Pro ty, kteří chtějí nad rámec povinné výuky zdokonalit své vlastnosti, jsou připraveny dobrovolné kurzy. Můžete se stát mistry v Negociaci neboli umění vyjednávat. Dále jsou připraveny přednášky na téma Internet a elektronický obchod nebo Mezinárodní ekonomika a globální podnikání.

Profil a uplatnění absolventů

Jak uvádí SVŠSE, obsah navazujícího magisterského studia je zaměřen na doplnění odborných způsobilostí manažera, rozšiřujících jeho poznání v oblasti teorie a metodologie moderního managementu v podmínkách globální ekonomiky. Důraz je kladen na formování a rozvoj strategického a systémového myšlení. Absolventi jsou připraveni zastávat pozice na úrovni středního managementu organizací všech typů a mají odborné předpoklady zastávat – po získání potřebné praxe – i funkce na úrovni vrcholového managementu.

Zdroj fotografií: www.sxc.hu