Některým dětem domácí výuka zlepšuje psychiku

25. 5. 2020 | Aktuality

dálkové studiumKaždá mince má dvě strany. Zatímco některým dětem domácí výuka nevyhovuje, jiné naopak prospívají. Mezi nimi jsou převážně introvertní děti všech věků. Shodují se na tom rodiče, pedagogové i psychologové z Vysočiny. 

„Škola může být brána jako takzvaný stresor. Děti, které jsou na stres citlivější, teď mohou prospívat trošku více díky tomu, že základní stresor v jejich životě odpadl,” vysvětlil Jan Sojka z havlíčkobrodské psychologické ambulance.

Pozitivní účinky domácí výuky po přibližně měsíci vypozorovala například matka desetiletého Václava, který chodí do základní školy v Jihlavě. „Předtím nesnídal, svačiny vracel nenakousnuté, byla na něm pořád vidět nervozita. Teď se mu chuť k jídlu vrátila, učení doma mu vyhovuje. Navíc učivo čtvrté třídy není problém procvičovat doma, zvládneme to klidně při žehlení,” uvedla. O tom, že by syna poslala zpět do školy během období dobrovolné docházky, proto prozatím neuvažuje.

Pozitivní dopady domácí výuky na psychiku pociťují kromě introvertů také děti, které běžně do školy vstávají ve velmi brzkých hodinách, protože musí daleko dojíždět. Naopak děti, které jsou spíše extrovertní, stýská se jim po vrstevnících a chybí jim pevný režim, se mohou doma stresovat.

„Moje zkušenost z ambulance je jiná, rozvolnění režimu je pro děti náročnější, jak jsou bez struktury, jsou více úzkostné, nezvládají si režim řídit samy,” popisuje situaci těchto dětí jihlavská psycholožka Alena Procházková.

Zdroj:
https://www.novinky.cz/

Další články k tématu