Podle čeho si studenti nejčastěji volí školu?

12. 3. 2012 | Aktuality

Zaměření školy a možnost uplatnění po jejím absolvování je pro většinu studentů hlavním kritériem pro výběr školy. Vyplývá to z anket Vysoké školy obchodní v Praze. Tato dvě kritéria vyhodnotilo jako klíčová kolem sedmdesáti procent respondentů. Pro čtvrtinu dotázaných byla důležitá také prestiž školy.

Studenti se naopak neshodli na tom, nakolik je důležité zapojení odborníků z praxe do výuky na vysoké škole. Odborníky se zkušenostmi z oboru více oceňují ti, kteří se již sami v dané branži pohybují. „Mladí lidé na rozdíl od těch, kteří již mají něco za sebou v práci a v podnikání, ještě nedokáží plně ocenit znalosti a zkušenosti, které jim mohou předat zkušení profesionálové z praxe,“ domnívá se Jan Lajka, prorektor Vysoké školy obchodní.

V anketě bylo dále zjištěno, že 57 % mladých respondentů ve věku 18 – 25 let považuje studium na soukromé škole za snazší než studium na škole veřejné. Naopak 38 % mladých s tímto názorem nesouhlasí. U široké veřejnosti se názory rozcházejí – soukromé školy považuje za snazší asi polovina lidí. Ankety proběhly v Praze a v Brně na veletrzích Gaudeamus a GO + Regiontour a bylo v nich osloveno téměř 1600 respondentů.

Zdroj: tisková zpráva Vysoké školy obchodní v Praze

Zdroj fotografie: Stock.Xchng

Další články k tématu

Průzkum UPOL: Filozofové chtějí podnikat, nejvyšší plat chtějí medici

Každý čtvrtý student Univerzity Palackého v Olomouci chce po absolvování podnikat. Vyplývá to z průzkumu, kterého se zúčastnilo přes 1500 respondentů. Do podnikání se nejčastěji chtějí pustit studenti z filozofické fakulty a fakulty tělesné kultury. Nejvyšší nástupní plat pak chtějí studenti lékařské fakulty. Zájem o podnikání oproti roku 2012 narostl o pět procent. Nejvíc studentů chce ale stále […]

číst více

Čeho se bojí mileniálové a generace Z?

Mladí lidé si v zaměstnání nejvíce váží dobré firemní kultury, flexibility práce a nároků na udržitelnost. Nejvíc je tíží životní náklady. Vyplývá to ze studie poradenské společnosti Deloitte, která se ptala mileniálů a generace Z. Průzkumu, který se koná jednou ročně, se účastnilo 44 zemí světa. Mileniálové jsou lidé narození přibližně mezi lety 1983 až 1995, […]

číst více