Čtvrtstoletí s Erasmem. Do zahraničí vyjelo přes 400 tisíc Čechů

11. 4. 2024 | Studium v zahraničí

erasmus studijní pobytEvropský stipendijní program Erasmus funguje v Česku již 25 let. Za tu dobu se do něj zapojilo přibližně 411 tisíc Čechů. Nejčastěji šlo o vysokoškolské studenty a pracovníky. Od roku 2014 je program pod názvem Erasmus+ otevřený i žákům základních a středních škol, učitelům, pracovníkům s mládeží nebo sportovním trenérům. Jen loni do zahraničí s Erasmem vyjelo přes 30 tisíc Čechů.

Za čtvrtstoletí existence Erasmu v Česku se vysokoškoláci zúčastnili 121 540 studijních pobytů a 22 628 praktických stáží. Zaměstnanci univerzit vyjeli na víc než 56 800 školení a výukových pobytů. Naopak na studijní pobyt do Česka dorazilo 118 500 vysokoškoláků ze zahraničí a necelých 30 tisíc cizinců přijelo na praktickou stáž.

Co se žáků základních a středních škol týče, mezi lety 2014 až 2023 se jich Erasmu účastnilo skoro 32 tisíc. Nejčastěji do zahraničí vyjížděli žáci základních škol a středoškoláci z Moravskoslezského kraje.

Mezi lety 1998 až 2021 Češi nejčastěji navštěvovali Německo, Španělsko a Velkou Británii. Česko se pak jako destinace pro Erasmus těší největší oblibě mezi Slováky, Turky, Španěly, Poláky a Francouzi.

Podle studie z roku 2022 jsou účastníci zahraničních výjezdů sebevědomější, otevřeněji sdílejí své názory a snáz spolupracují s ostatními v mezinárodním prostředí. Na Erasmu si studenti nejvíc cení fakt, že se zlepšili v cizím jazyce, a možnosti poznat cizí země a kulturu. Jako překážku pak studenti uváděli finance nebo nedostatečnou jazykovou vybavenost.

Zdroj: Novinky.cz

Další články k tématu

Češi se zhoršili v angličtině. Slováci se naopak zlepšili

Česko se letos propadlo v mezinárodním srovnání znalosti angličtiny. Mezi 113 zeměmi světa hodnocenými v rámci English Proficiency Index (EPI) skončilo na 26. místě. Ve srovnání s loňským hodnocením si tak o tři příčky pohoršilo. Zlepšení naopak zaznamenali Slováci, kteří předběhli Čechy a skončili 18. „Přestože se dlouhodobě diskutuje o nízké úrovni výuky angličtiny na základních školách, […]

číst více