Student zpestřuje dětem on-line výuku virtuálními „únikovkami“

6. 3. 2021 | Stojí za přečtení

online_únikovkaPatrik Vaněk, student Fakulty pedagogické Západočeské univerzity v Plzni loni na podzim vytvořil pravděpodobně první virtuální únikovou hru pro komunikační platformu Microsoft Teams, která si klade za cíl usnadnit školákům distanční výuku. Založil také facebookovou skupinu Únikové hry ve školství, ve které se podělil o své triky ohledně tvorby těchto her. Popularita a dosah skupiny se zvětšily v okamžiku, kdy byl Vaněk osloven samotným Microsoftem, aby se o své zkušenosti podělil prostřednictvím webináře. Ke konci února měla skupina necelých pět a půl tisíce členů, nejen z řad učitelů. Ti se navzájem inspirují a vyrábějí vlastní únikové hry.

Ačkoli Vaňkovou aprobací je fyzika a informatika, které také vyučuje na základní škole, pro České noviny uvedl, že tématem únikových her může být cokoliv. „Využívám je v informatice, ve fyzice, umím si s tím výborně vyhrát i v dějepisu.” Na jeho facebookové skupině již bylo sdíleno více než 500 únikových her. Nejčastějším zaměřením je český jazyk určený pro první třídu, dodal Vaněk.

Patrik Vaněk nebyl prvním, kterému se podařilo využít herních prvků při vyučování. V roce 2015 se to úspěšně podařilo odborníkům z Matematicko-fyzikální a Filozofické fakulty Univerzity Karlovy. Společně s Ústavem pro soudobé dějiny Akademie věd vyvinuli hru Československo 1938-1989: Atentát. Tato hra žáky přenese do období protektorátu, těsně po atentátu na říšského zastupitelského protektora Reinharda Heydricha, a jejich úkolem je zjistit, co měl jejich děda společného s tímto atentátem. Podle vedoucího projektu Víta Šislera hra umožní žákům „‚prožít‘ dobové události z pohledů různých osob. Cílem je rozvinout hlubší porozumění komplexním politickým, sociálním a kulturním souvislostem.

Zdroje:
ceskenoviny.cz, cs3889.cz

Další články k tématu