Současná úloha a postavení studentů na vysokých školách 2004

20. 12. 2004 | Aktuality

Ve dnech 2. a 3. prosince 2004 se v prostorách Centra Vysokého učení technického v Brně konala konference pod názvem Současná úloha a postavení studentů na vysokých školách 2004.

Ve dnech 2. a 3. prosince 2004 se v prostorách Centra Vysokého učení technického v Brně konala konference pod názvem Současná úloha a postavení studentů na vysokých školách 2004.

Čtvrtý ročník celostátní konference Současná úloha a postavení studentů na vysokých školách 2004 pořádalo pod záštitou rektora VUT v Brně Jana Vrbky, Akademické centrum studentských aktivit (dále ACSA). Letošník ročník se odehrával pod názvem „Co si počít s Boloňou“. Zúčastnění aktéři se zabývali reformami v oblasti vysokého školství v rámci tzv. Boloňského procesu. Jednotlivé příspěvky se věnovaly vymezení problematiky, přínosu a také obtížím s vlastní realizací v oblasti vysoké školy a studenti.

Program konference byl rozdělen do tří tematických okruhů: Boloňský proces – co to je a k čemu je dobrý, Jak posílit zapojení studentů do řízení vysokých škol a Jak zahrnout účast studentů do národního systému zabezpečení kvality včetně vnitřního a vnějšího hodnocení vysokého školství.

V první části představili reprezentanti z oboru vysokých škol, Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy samotný Boloňský proces. Adéla Jacíková, zástupce vedoucího ACSA, prezentovala názory na danou problematiku ze strany studentů Visegrádské čtyřky.

V rámci druhého bloku hovořil Emanuel Ondráček, poradce rektora VUT v Brně, o podstatě a různých pohledech na řízení vysoké školy. Výzkum Rady Evropy týkající se účasti studentů v akademické samosprávě představila Kateřina Pácová z Masarykovy univerzity v Brně a o praktickém zapojení studentů do řízení Univerzity v Hradci Králové informoval její kancléř Ondřej Tikovský.

Ve třetím bloku nabídl Jan Kohoutek z Centra pro studium vysokého školství přehled způsobů vnitřního a vnějšího hodnocení vysokých škol v České republice. Poté následovaly tři tematicky spřízněné studie a po prezentaci jednotlivých přispěvatelů se rozpoutala živá diskuse s účastníky.

V rámci programu bylo také představeno ACSA. Letos poprvé se pořadatelé rozhodli konferenci doplnit o doprovodnou akci pod názvem „Studuj a žij naplno, jde to zároveň!“, na které představilo svou činnost 26 studentských organizací z ČR.

Hlavním cílem konference bylo poskytnout prostor pro setkání, představení názorů a výměnu zkušeností všech zúčastněných stran. Letošní konferenci ACSA navštívilo 150 účastníků. (více na www.acsa.vutbr.cz )

Zdroj: www.acsa.vutbr.cz