Šikana na ruby:

6. 10. 2003 | Aktuality

Poněkud netradičně vyjádřili svou nespokojenost s výukovými metodami své nové češtinářky žáci deváté třídy ZŠ z Luštěnic na Mladoboleslavsku. Získat volnou hodinu navíc se totiž pokusili zcela nepřijatelným způsobem: učitelce nasypali do pití uklidňující prášky . Zkušenou pedagožku se jim však přesto nepodařilo omámit a provinilce teď čeká s největší pravděpodobností snížená známka z chovaní.

Poněkud netradičně vyjádřili svou nespokojenost s výukovými metodami své nové češtinářky žáci deváté třídy ZŠ z Luštěnic na Mladoboleslavsku. Získat volnou hodinu navíc se totiž pokusili zcela nepřijatelným způsobem: učitelce nasypali do pití uklidňující prášky . Zkušenou pedagožku se jim však přesto nepodařilo omámit a provinilce teď čeká s největší pravděpodobností snížená známka z chovaní.

Tato vcelku triviální událost, nad kterou se nepochybně někteří z nás pouze pousmějí, však poukazuje na problém vskutku závažnější. V uplynulém týdnu odvysílala polská televize TVN autentický videozáznam, ve kterém několik studentů stavební průmyslovky v Toruni nejdřív slovně, následně i fyzicky napadlo svého angličtináře. Ve videozáznamu, jež pořídili samotní studenti, je dokonce možné vidět, jak svému učiteli v jednu chvíli nasazují na hlavu odpadkový koš. Odvysílání tohoto materiálu mělo za následek ostrou diskusi, do věci se dokonce vložilo i polské ministerstvo školství. Celou záležitost ještě podtrhuje fakt, že v průzkumu, provedeném mezi 800 učiteli, až 3% uvedli, že se setkali se zastrašováním ze strany studentů a až 6% se setkalo s hrubými urážkami.

Kam až tedy může vést současný trend, nakolik, a zda vůbec, jde o jev neobvyklý a nový, nechávám na čtenářově uvážení. Nepochybně je však učitelství ze dne na den tvrdší chleba, a pojem učitelské autority se stává pojmem čím dál více abstraktním.