Ministr školství slíbil vysokým školám více peněz
Ministr školství Vladimír Baláš přislíbil navýšení rozpočtu pro vysoké školy. Uvedl, že nynější částka vyčleněná z rozpočtu, zatím konečná není. O kolik přesně by školy měly dostat víc peněz však ministr neuvedl. Vysoké školy na podfinancování upozorňují již delší dobu.
Podle mluvčí resortu školství Anety Lednové by na vzdělávání na vysokých školách mělo v příštím roce připadnout 30,9 miliardy korun, tedy o 2,3 miliardy víc než letos. Zástupci vysokých škol vládu požádali o navýšení o 5,5 miliardy korun. Důvodem jsou stoupající náklady na energie i zvyšující se počet zájemců o studium, kvůli silným ročníkům.
Ministryně pro vědu Helena Langšádlová, uvedla, že více peněz půjde také na výzkum na vysokých školách a v Akademii věd. Celkem by příští rok měly instituce dostat 40,2 miliardy korun. Langšádlová rovněž přislíbila stanovení maximálních cen energií pro vysoké školy i ústavy Akademie věd.
Předseda České konference rektorů a rektor Masarykovy univerzity Martin Bareš připomněl, že vysokoškolské vzdělávání a výzkum jsou jednou z priorit vlády, jak vyplývá z jejího programového prohlášení. „Jako předseda České konference rektorů předpokládám a očekávám, že tyto deklarované priority budou patřičně zahrnuty do finální podoby státního rozpočtu,“ vyjádřil se Bareš.
Aktuální přehled studia pro rok 2023/2024:
Nevíte, co studovat? Za 5 minut to zjistíte! Spustit test
Zdroj: Novinky.cz
Další články k tématu
Učitelům rostou platy, školám zase zájem o pedagogiku
Zájem o studium na pedagogických fakultách vysokých škol roste. Vyplývá to z údajů, které poskytly jednotlivé školy. Souviset to může mimo jiné i s navýšením platů ve školství. Průměrný plat učitele na nižším stupni základní školy momentálně činí 45 tisíc hrubého, naopak platy vysokoškolských vyučujících stagnují. Podle serveru Novinky.cz tak na tom absolventi pedagogických fakult budou lépe …
Vysvědčení plné předsudků. Dívky dostávají lepší známky z matematiky
Ve známkovacím systému napříč školami v Česku panují značné rozdíly. Známky za stejné výsledky se mezi jednotlivými školami průměrně liší o celý jeden stupeň. Vyplývá to z výzkumu think tanku IDEA. Podle výzkumu učitelé navíc hodnotí jinak dívky a chlapce a žáky z bohatých rodin. Subjektivní povaha známkování přitom odrazuje studenty od dalšího studia a ovlivňuje jejich kariérní …