Jazykové školy sčítají ztráty po koronaviru

14. 9. 2020 | Aktuality

High school students working on international flags boardNegativní následky pandemie koronaviru nyní naplno pociťují jazykové školy, především ty v Brně. V důsledku nouzového stavu, který v Česku platil na jaře, mají brněnské jazykové školy výrazné finanční ztráty. Ačkoliv jejich majitelé dosud nemuseli zaměstnance propouštět, vypadá to, že v mnoha případech je to jen otázkou času.

Jazykové školy, stejně jako ty ostatní, během nouzového stavu přesunuly výuku on-line. Ne každý student měl ale o tuto formu výuky zájem a někteří ji kritizovali. „Zpětná vazba byla spíše pozitivní, někteří klienti ale byli pochopitelně zklamáni, protože to nebylo to, co si koupili. Takoví klienti si teď na podzim kurzy nekupují,“ sdělila Petra Zmeškalová, manažerka JŠ Hello Brno. Na finanční situaci škol se podepsal i pokles firemních výuk a ztráta rodilých mluvčích, kteří na nich vyučovali.

„Přišli jsme o značnou část příjmů, přičemž téměř veškeré náklady zůstaly,“ uvedl Václav Solich, majitel Jazykového centra Correct. Podobně si vedly i další školy. „Telefony a maily byly přetíženy žádostmi o vrácení kurzovného,“ řekla Sylvie Nepustilová z Nepustilovy jazykové školy.

Největším problémem však zůstává nedostačující státní pomoc, která je dle oslovených jazykových škol leckdy prakticky nulová. „Na klasické jazykové školy se standardně zapomnělo. Pomoc ve formě programů Antivirus hodnotím kladně, pomohou udržet zaměstnance, nicméně firmu samotnou nikoliv,“ doplnil Václav Solich.

Negativně hodnotí státní pomoc i Nepustilová. „Nejvyšší sazba DPH nás zatěžuje a přijde nám absurdní. U piva se sazba neustále snižuje a na vzdělání si obyčejný člověk musí připlatit co nejvíce,“ vysvětlila.

Zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/

Další články k tématu

MŠMT je proti opakování ročníku kvůli koronaviru. Přípustná je výuka o prázdninách

MŠMT je proti opakování ročníku kvůli koronaviru. Přípustná je výuka o prázdninách

Návrat žáků do škol se kvůli koronaviru neustále odkládá. Vláda původně plánovala, že děti do lavic opět zasednou na konci února. Místo toho začátkem března zavedla nová a ještě přísnější bezpečnostní opatření a na distanční výuku musely přejít i školkové děti. Podle dosavadních šetření distanční výuka vede k prohlubování rozdílů mezi dětmi. Žáci ze sociálně slabšího …

číst více
Některé univerzity neobnovily prezenční výuku ani během 3. stupně PES

Některé univerzity neobnovily prezenční výuku ani během 3. stupně PES

Opatření proti koronaviru se mění jako na houpačce. Od 7. prosince přešlo Česko do třetího stupně systému PES. Pro vysokoškoláky to znamenalo, že se mohli znovu účastnit laboratorní výuky a do přednáškových sálů s po skupinkách do 20 mohli vrátit první ročníky. Řada univerzit se však rozhodla prezenční výuku v této podobě neobnovit. Rozhodnutí bylo pravděpodobně správné, …

číst více
Vysoké školy pomohou s obnovou ekonomiky po pandemii. Začnou rekvalifikovat zaměstnance

Vysoké školy pomohou s obnovou ekonomiky po pandemii. Začnou rekvalifikovat zaměstnance

Vláda představila Národní plán obnovy, který by měl pomoci nastartovat českou ekonomiku po pandemii koronaviru. V rámci plánu se bude investovat také do oblasti vzdělávání, která by podle předběžných informací mohla získat asi 17 miliard korun na rozvoj. Peníze budou využity na digitalizaci i přizpůsobení vysokoškolských oborů. V praxi by totiž vysoké školy měly v následujících několika letech …

číst více