Jak si vede české školství v mezinárodním kontextu? Napoví ročenka

15. 9. 2011 | Aktuality

Organizace pro ekonomickou spolupráci (OECD) zveřejnila v polovině září svou další ročenku s názvem Education at a Glance 2011, ve které přináší výsledky svých statistických průzkumů realizovaných v oblasti vzdělávání.

Indikátory do ní zahrnuté se sice každoročně mírně obměňují, ale jejich základní struktura zůstává stejná. Letošní vydání publikace obsahuje čtyři hlavní kapitoly:

  • Výsledky vzdělávání a výnosy ze vzdělávání
  • Finanční a lidské zdroje vložené do vzdělávání
  • Přístup ke vzdělávání, účast na něm a průchod vzdělávací soustavou
  • Školní prostředí a organizace škol

OECD ji vydává od roku 1996 každoročně, předtím vycházela nepravidelně. Údaje za Českou republiku jsou sem zařazeny od roku 1992.

Souběžně s touto studií vydává svou ročenku už podeváté také český Ústav pro informace ve vzdělávání (ÚIV). Nese titul „České školství v mezinárodním srovnání – Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2011“ a představuje výběr nejzajímavějších – a pro českou širokou i odbornou veřejnost asi nejaktuálnějších – indikátorů získaných právě z ročenky školství OECD.

„Publikace České školství v mezinárodním srovnání je určena všem, kdo ke své práci potřebují statistické informace o školství v zahraničí, nebo porovnání českého vzdělávacího systému se školskými systémy jiných zemí. Nejedná se o prostý překlad publikace Education at a Glance, ale zveřejněné informace jsme doplnili i příslušnými údaji za Českou republiku a jejich interpretací,“ podotkl ministr školství Josef Dobeš. Spis ÚIV má přes 150 stran a je volně ke stažení na stránkách ÚIV.

Zdroj: tisková zpráva MŠMT