Sociální sítě jako brigáda pro studenty

15. 1. 2019 | Studentský život

People holding coin and magnetMnoho studentů si v dnešní době přilepšuje díky internetu a sociálním sítím. Je to snadné, pokud se vám podaří být originální nebo něčím výjimeční.

Volba sociální sítě a tématu

Nejprve si musíte zodpovědět otázku, zda chcete tvořit vizuální obsah nebo se raději věnovat psaní. Podle toho si pak zvolíte sociální síť, kde chcete prorazit. Většina známých blogerů však sdílí svou tvorbu na více sítích najednou, aby fanouškům zprostředkovali co nejpestřejší obsah.

Dále záleží na volbě tématu, kterému se na své síti budete věnovat. Nejen že by pro vás mělo být něčím blízké, ale mělo by vás zároveň i bavit.

Ve světě sociálních sítí patří v současnosti mezi nejoblíbenější obsahy ty zabývající se hraním počítavých her, módou nebo životním stylem či zábavou.

Hráči her se s úspěchem prezentují hlavně na YouTube, protože jejich videa patří k těm nejsledovanějším. Natáčejí se při hraní a komentují celý proces – někdy dost emotivně. „Gameři“ také pro své fanoušky připravují různé návody, herní strategie, techniky a triky. Ty už se dají sdílet nejen na síti věnované videím.

Další tematickou oblastí je krása a móda. Tento typ obsahů je zaměřený na testování kosmetiky, sledování módních trendů, fashion značek a novinek ze světa módy.

Řada lidí pak na sociálních sítích jednoduše sází na svůj pestrý životní styl nebo zajímavé koníčky. Natáčí se nebo se fotí během svého běžného dne a u svých každodenních aktivit.

Asi nejrozmanitějším typem obsahu je ten věnovaný zábavě. Může mít podobu parodií, které glosují aktuální dění, nebo zákeřných žertů formou skryté kamery. Oblíbené jsou také soutěže nebo všemožné výzvy.

Vydělává reklama

Spolupráce s konkrétní firmou či značkou může mít různou podobu. Dost často se jedná o formu barteru. To znamená, že blogger či youtuber dostává produkty, které sám používá a na oplátku je ukazuje ve svých videí či na fotografiích.

Mnohem zajímavější je však spolupráce s finanční odměnou. Blogeři skrytě či zcela otevřeně propagují produkty nebo značky, za což dostávají od firem předem dohodnuté finanční obnosy. Výstup je pak velice často sdílen v rámci několika sociálních sítí.

Další možností jsou takzvané klikací odkazy, pomocí kterých dokáže bloger napřímo převést uživatele na e-shop daného produktu. Každý klikací odkaz má svůj unikátní kód přiřazený právě konkrétnímu blogerovi. Firma tak snadno pozná, kdo zákazníka do jejich elektronického obchodu přivedl a za to mu vyplácí odměnu. Buď se jedná o konkrétní částku za každý proklik nebo o provizi z prodeje zboží. Případně se může bloger sám registrovat do affiliate (proklikávacích) systémů velkých firem. Pokud mu firma registraci schválí, má okamžitě příležitost získávat provize.

YouTube navíc ještě nabízí možnost placeného partnerství. Není však úplně jednoduché ho získat. Youtuber musí dosáhnout 10 tisíc zhlédnutí a projít kontrolou Googlu. Ten hodnotí, zda obsah kanálu neporušuje některá z jeho pravidel a také to, zda je dostatečně hodnotný. Komu se podaří projít, dostává pak zaplaceno za reklamy, jenž například běží před nebo na konci jeho videí.

Zdroje: idnes.cz, digitalninomadstvi.cz, businessgram.eu, ctidoma.cz.

Další články k tématu