Dvojice studentů NEWTON University dobyla evropskou marketingovou scénu

11. 6. 2025 | Aktuality
Dvojice studentů NEWTON University dobyla evropskou marketingovou scénu

Art Directors Club Europe (ADC*E) každoročně sdružuje nejlepší marketingové kampaně. Jednou z jeho iniciativ je Greatness Challenge, která oceňuje mladé talenty ze světa marketingu. Letos zářili čeští junioři Lukáš Novák a Ondřej Vošmera, kteří si za podpory NEWTON University odvezli z Barcelony také výhru v rámci Greatness Challenge. Podívejte se na jejich cestu plnou úspěchů, výzev a překvapení.

Začátek cesty do Barcelony

Lukáš pracuje jako mediální stratég, Ondra jako kreativec a content creator. Spolu pomáhají klientům v oblasti digitálního marketingu přes agenturu VONO a nově vytváří duo v agentuře Sparkling & Still. V létě zaujali české ADC, které je oslovilo s možností účasti na hlasování o nejlepších kampaních Evropy. „Přišla nabídka, že bychom mohli být nominovaní za české ADC na ADC*E, kde bychom byli součástí poroty s představiteli ADC*E.“ komentuje Lukáš.

Představitelé ADC*E pak rozhodují o nejúspěšnějších projektech. Každá země má možnost nominovat dva juniory, kteří získají možnost načerpat inspiraci a účastnit se diskuzí nad kreativními projekty.

Vsadili na to, co umí nejlépe

Získat místo na soutěži nebylo jen tak. Podmínkou nominace pro Ondru a Lukáše bylo zajistit si vlastní financování. „Ondra byl zrovna někde na čtyřtisícovce v Itálii, úplně bez signálu. Když jsem se mu konečně dovolal, říkám: jedeme! Ale budeme muset sehnat peníze na cestu,“ vzpomíná s úsměvem Lukáš. „Okamžitě jsme začali přemýšlet, koho oslovit – a napadla nás NEWTON University. Právě díky ní jsem se dostal tam, kde teď jsem. Takže to dávalo smysl.“

Místo klasické crowdfundingové kampaně se rozhodli využít to, co dobře znají – práci s médii a obsahem. Ondra měl na starosti kreativní část, Lukáš medializaci. Velkou výhodou byla i jejich vazba na NEWTON University, která se stala součástí širší spolupráce. „Nebyla to jen jednorázová akce. Díky NEWTONu jsme mohli navázat i přesah – třeba formou přednášek nebo sdílení celého příběhu. Natáčeli jsme, fotili a ukazovali, co všechno tenhle projekt obnáší,“ doplňuje Ondra.
Výsledkem byla úspěšná kampaň a jasná destinace – Barcelona.

„Byla to totální bomba kreativity, která nás pleskla přes ksicht.“

Před příjezdem do Barcelony je čekala ještě přípravná část – posouzení cca sto padesáti kampaní. V rámci ADC*E se soutěžilo v několika kategoriích – Film a audio, Print a outdoor, Design, Brand experience a také v kategorii s názvem Inovace a integrace, jejíž součástí byli právě Lukáš s Ondoru. 

„Rozdělili nás do skupin zhruba po deseti. Ve skupině byli artdirektoři z celé Evropy a k nim vybraní junioři. V naší kategorii byli opravdu kreativní projekty třeba můj favorit – kampaň KFC, která využila tvar zákruty metra jako symbol kuřecího křidélka,“ říká Lukáš.

„Měli jsme štěstí. Protože jsme byli v porotě nejmladší, měli jsme střízlivější pohled na věci jako AI a inovace. Ostatním jsme nabízeli perspektivu, kterou neznali,“ komentuje Ondra.

Luxusní dortík s třešničkou

Celý zážitek zakončili výhrou v Greatness Challenge. Video mělo znázorňovat celou jejich cestu na ADC*E. „Ostatní měli profi kampaně, my vsadili na autentičnost, trendovost a trošku i drzost. A ono to vyšlo! Když jsme slyšeli ‚Czech Republic‘, měli jsme blackout. Po shlédnutí vymazlených videí ostatních juniorů jsme vůbec nepočítali s tím, že můžeme vyhrát. Náš luxusní dortík dostal třešničku,“ vzpomínají. Podívejte se na jejich úspěšné video! 

Recept na úspěch

Na otázku, co by doporučili studentům, odpovídají: „Nebojte se riskovat. Využijte školu a příležitosti, které nabízí, běžte jim naproti. Kdy jindy experimentovat než teď, když je vám dvacet? Buďte aktivní, poznávejte lidi, hledejte mentory. Během NEWTONu se snažte být ne tím, kdo hledá práci, ale ten, kdo práci nabízí. Doporučení je – hledejte si praxi už při studiu, a až vyjdete ze školy můžete si vybírat. A také je důležité formulovat to, co chcete. Využít zkrátka té risk zóny, když jste student – nejste zajetí v žádném režimu, můžete mít více možností,” shodují se oba.

Barcelona jim ukázala, že sny se mohou stát realitou. A že odvážné kroky – ať už je to chycení letadla pár minut před odletem nebo video na výšku – se vždy vyplácejí.

Další články k tématu

Personifikujeme obory: Psychologie je žena v roláku s přísným pohledem

S každým vysokoškolských oborem se pojí spousta různých stereotypů. Rozhodli jsme se některým z nich podívat na zoubek a představit si, jaké by to bylo, kdyby vysokoškolské obory byly lidé. Jak to dopadlo? Přinášíme první díl. Marketing a PR Slečna, která sedí v předražené kavárně na hlavní třídě. V ruce drží nejnovější iPhone a snaží se udělat […]

číst více

Přihlaste se ke studiu na Vysoké škole kreativní komunikace

Odstartujte svou kariéru v dynamickém světě marketingu na Vysoké škole kreativní komunikace (VŠKK). Získejte cenné zkušenosti přímo od uznávaných odborníků z praxe. Přihlášky stále přijímáme! Praxe a kreativita na prvním místě. VŠKK staví výuku na dvou základních pilířích – praktických zkušenostech a kreativním myšlení. Neomezíte se pouze na teoretické znalosti, ale osvojíte si především dovednosti, […]

číst více

Jak zvládnout zkoušky bez stresu: 11 rad od zkušené šprtky

Čeká vás velká zkouška? Možná ještě řešíte, jak udělat maturitu, nebo vás čekají státní zkoušky na vysoké? Někdy stačí i jen jeden náročnější předmět, abyste začali ztrácet hlavu Zkuste se řídit 11 dobrými radami od zkušené šprtky a bude to pro vás hračka. Time management je klíčový Rozdělit si práci tak, aby mozek zpracovával data […]

číst více