Všeobecné obchodní podmínky EDUroute

1. 1. 2022 | Inspirace

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1 Společnost EDUroute s.r.o. vydává tyto všeobecné obchodní podmínky EDUroute („VOP“), které upravují smluvní vztahy klienty, do nichž EDUroute vstupuje v souvislosti s poskytování Služeb Klientům, jak jsou tyto pojmy definovány níže.

1.2 Odchylná ujednání ve Smlouvě (jak je definováno níže) mají přednost před těmito VOP.

1.3 Smluvní vztah mezi EDUroute a Klientem se též řídí
(a) Podmínkami zpracování osobních údajů, jak je definováno níže,
(b) ustanoveními dokumentů, na které tyto VOP odkazují, a
(c) ustanoveními příslušných právních předpisů.

1.4 Klient bere na vědomí rozsah souhlasů se zpracováním osobních údajů a dalších podmínek plynoucích z postavení EDUroute jako správce či případně zpracovatele osobních údajů. Aktuální verze standardní dokumentace s koncovými uživateli je dostupná v Zásadách ochrany soukromí.

 

2. DEFINICE POUŽITÝCH POJMŮ

2.1 Pojmy použité v textu VOP mají následující význam:
(a) Portály:  primárně jsou myšlené portály provozované společnosti EDUroute (VysokeSkoly.cz, MaturitniOtazky.cz, VysokeSkoly.sk, MaturitneOtazky.sk nebo CzechUniversities.com)
(b) Prezentace: prezentace nabídky školy směrem k potenciálním studentům VŠ, která je zobrazena v rámci portálů EDUroute.
(c) Klient: obchodní subjekt, který uzavře s EDUroute objednávku (Smlouvu). Klientem se rozumí rovněž Zprostředkovatel (mediální agentura).
(d) EDUroute: společnost EDUroute s.r.o., se sídlem Praha 9, Tupolevova 710, PSČ 19900, IČO 06310427, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 280011.
(e) Podmínky zpracování osobních údajů: jsou podmínky, které upravují práva a povinnosti Stran při zpracování osobních údajů v souvislosti se Smlouvou.
(f) Služba: jakákoliv služba společnosti EDUroute nabízená a poskytovaná služba přímo poskytovaná zástupci společnosti EDUroute či jí pověřenými osobami, zejména pak některá ze služeb uvedených dále v těchto VOP.
(g) Smlouva: smlouva o poskytování Služeb uzavřená mezi EDUroute a Klientem, ať již jakoukoliv formou (včetně listinné či elektronické objednávky).
(h) Strany: smluvní strany Smlouvy, tj. EDUroute a Klient.
(i) VOP: tyto všeobecné obchodní podmínky EDUroute pro podnikatele.

 

 

3. PŘEHLED SLUŽEB EDUroute

3.1 Inzerce, práce s daty, vyhodnocování dat a další statistiky:
(a) zveřejňování studijních programů při využití sjednané prezentace EDUroute,
(b) reklamní Služby na internetu poskytované společností EDUroute Klientovi v oblasti náboru studentů a marketingu spočívající v zabezpečení tvorby, vlastní technické realizaci a prezentování reklamního prostoru v rámci portálu EDUroute ve prospěch Klienta nebo jím určených osob,
(c) Další Služby v oblast průzkumu a zpracování dat a dalších statistik.

3.2 Konzultační Služby: poradenství v oblasti lidských zdrojů a ostatní Služby související s poradenstvím na trhu práce, případně jiné obdobné Služby, pokud se na nich EDUroute a Klient ve Smlouvě dohodnou.

3.4 Zprostředkovatelské Služby: zprostředkovatelské služby dle dohody mezi EDUroute a Klientem.

 

4. ODPOVĚDNOST ZA OBSAH PREZENTOVANÝCH INFORMACÍ

4.1 Klienti jsou povinni prezentovat prostřednictvím prezentace na portálech EDUroute:
(a) výhradně takové informace, které nezpůsobí újmu třetím osobám ani EDUroute, a
(b) jasné a dostatečně určité informace, které zejména nevyvolávají klamnou představu o povaze nabízených nebo poptávaných služeb a studijních možností.

4.2 Za obsah prezentovaných informací je odpovědný Klient, který tyto informace poskytnul EDUroute. Klient tímto výslovně souhlasí s tím, aby EDUroute uchovávala informace o zápisu dat do portálu vedoucí jednoznačně k identifikaci konkrétního Klienta.

4.3 Informace získané v souladu se Smlouvou je EDUroute oprávněna použít pro případné řešení sporu s Klientem vzniklého v důsledku uvedení nepravdivé informace nebo pro zamezení používání na portálech EDUroute Klientem, který uvedl informace v rozporu s těmito VOP.

4.4 Údaje poskytnuté společnosti EDUroute v souvislosti se Smlouvou mohou být veřejně přístupné.

 

5. NAKLÁDÁNÍ S PREZENTOVANÝMI INFORMACEMI

5.1 EDUroute není povinna poskytovat Služby v případě, že:
(a) Služby by měly obsahovat informace, které jsou v rozporu s právním řádem České republiky, obecnými etickými pravidly, veřejným pořádkem anebo dobrými mravy,
(b) Služby by měly obsahovat informace se sexuálním podtextem.
(c) informace jsou prezentovány v rozporu se zvyklostmi a předpisy pro vyplnění vstupních formulářů (např. prezentování hvězdiček, podtržítek a dalších speciálních znaků v názvu studijních programů),
(d) jsou prezentovány informace o třetích osobách bez jejich vědomí,
(e) informace mohou poškodit dobré jméno či pověst EDUroute nebo jiných fyzických či právnických osob,

5.2 EDUroute je oprávněna kontrolovat obsah informací podle článků 4 a 5 VOP. EDUroute je oprávněna upozornit Klienta na rozpor jeho jednání se Smlouvou a požadovat okamžitou nápravu nebo tyto informace odstranit z prezentace, a to i bez souhlasu Klienta nebo jeho předchozího upozornění. EDUroute je v takovém případě oprávněna ukončit poskytování Služeb Klientovi.

5.3 EDUroute si vyhrazuje právo zamezit dostupnými technickými a právními prostředky možnosti užívání prezentace Klientem, který opakovaně či podstatně porušil Smlouvu.

 

6. PŘEDÁNÍ PODKLADŮ A TERMÍN ZAHÁJENÍ SLUŽEB

6.1 Klienti jsou povinni předat EDUroute podklady na vlastní náklady a na vlastní odpovědnost. Údaje týkající se studijních programu a informací o subjektu jsou přijímány elektronickou cestou pomocí emailu, pokud není dohodnuto jinak.

6.2 V případě využití prezentace EDUroute jsou tyto informace zobrazeny ve veřejných částech portálu EDUroute.  Informace jsou zobrazené na portálech EDUroute nejpozději do tří (3) pracovních dnů po řádném odeslání a přijetí údajů.

6.3 EDUroute si v rámci poskytování svých Služeb vyhrazuje právo odmítnout takovou podobou reklamního sdělení Klienta, která nebude dosahovat odpovídající estetické kvality, kterou lze s ohledem na zpracování portálů EDUroute spravedlivě požadovat, především pak pokud se jedná o bannery (či jiné grafické reklamy).

6.4 Pokud nebude dohodnuto jinak, garantuje EDUroute pro Služby definované v článku 3.1 VOP započetí s plněním Služby do tří (3) pracovních dnů ode dne následujícího po dni řádného obdržení všech podkladů. Pro případ prodlení Klienta s dodáním podkladů ve stanovené formě se o počet dnů prodlužuje termín, ve kterém je EDUroute povinna zahájit poskytování Služby.

6.5 V případě konzultačních Služeb bude termín započetí poskytování Služeb společností EDUroute uveden v samostatné objednávce nebo bude sjednán ve Smlouvě.

6.6 Klient má právo požádat o editaci informací o subjektu a studijních programech na portálech EDUroute, a toto po celou dobu trvání smluvního vztahu s EDUroute dle možností obsahové struktůry v daném portále EDUroute.

6.7 Klient je povinen využívat Služeb výhradně pro svou vlastní potřebu.

 

7. UTAJENÍ PODKLADŮ A INFORMACÍ, ZACHOVÁNÍ MLČENLIVOSTI

7.1 Strany se zavazují zachovávat mlčenlivost o důvěrných informacích. Za důvěrné informace se považují veškeré informace a údaje, které se Strany dozví v přímé i nepřímé souvislosti s jednáním o vzájemné spolupráci, zejména všechna data, výkresy, filmy, dokumentace, počítačová média, obchodní a platební podmínky, grafické návrhy a informace všech druhů a v jakékoli formě, hmotné či nehmotné, které jsou vzájemně poskytovány Stranami písemně nebo ústně, při prezentaci či jinak za účelem vzájemné spolupráce. Za důvěrné informace se považují rovněž veškeré informace o klientech, know-how a dalších záležitostech obou Stran, které nejsou veřejně dostupné a známé a jsou předmětem obchodního tajemství. Jakékoli tiskové prohlášení nebo veřejné oznámení týkající se vzájemné spolupráce podléhá předchozímu písemnému schválení ze strany EDUroute.

7.2 Strany se dohodly, že nesdělí důvěrné informace třetí osobě a přijmou taková opatření, která znemožní jejich přístupnost třetím osobám. Ustanovení předchozí věty se nevztahuje na důvěrné informace:
(a) jejichž zveřejnění je EDUroute oprávněna anebo povinna v souvislosti se Smlouvou;
(b) které byly v době jejich zveřejnění všeobecně známými;
(c) které se staly nebo stanou všeobecně známými či dostupnými jinak než porušením povinností některá Strany, jejích zaměstnanců, poradců nebo konzultantů vyplývajících z této Smlouvy;
(d) které byly zveřejněny na základě povinnosti dané obecně závaznými právními předpisy nebo na základě pravomocného soudního rozhodnutí nebo pravomocného rozhodnutí orgánů státní správy (např. Policie České republiky);
(e) k jejichž zveřejnění dala příslušná Strana druhé Straně výslovný souhlas.

7.3 Povinnost mlčenlivosti trvá bez ohledu na dobu trvání Smlouvy.

7.4 EDUroute se tímto zavazuje, že nad rámec mlčenlivosti dle článku 7.1 VOP nebude důvěrné informace týkající se Klienta jakýmkoli způsobem bez právního důvodu nebo v rozporu s pokyny Klienta shromažďovat, sbírat, uchovávat, rozšiřovat, zpřístupňovat, zpracovávat, využívat či sdružovat s jinými informacemi. EDUroute se dále zavazuje, že veškeré důvěrné informace, se kterými přijde do styku nad rámec své běžné pracovní činnosti pro Klienta, bez zbytečného odkladu předá Klientovi a v období, kdy bude s důvěrnými informacemi sama nakládat, zajistí jejich dostatečnou ochranu před jakoukoli jejich ztrátou, odcizením, zničením, neoprávněným přístupem, náhodným či jiným poškozením či jiným neoprávněným využíváním nebo zpracováním.

7.5 Pokud třetí osoba musí být informována o důvěrných informacích týkajících se Klienta, zavazuje se EDUroute, že tato třetí osoba bude vázána mlčenlivostí ve stejném rozsahu jako EDUroute.

7.6 EDUroute je povinna zachovávat obvyklé bezpečnostní standardy ve vztahu k šíření počítačových virů a ochrany počítačové sítě. EDUroute bere na vědomí, že je povinna dodržovat veškeré právní předpisy vztahující se k ochraně dat a obchodnímu tajemství.

 

8. SMLOUVA

8.1 EDUroute přijímá objednávky od svých Klientů, na základě kterých poskytuje své Služby. Řádně vyplněná objednávka je považována za návrh Smlouvy a stává se závaznou okamžikem doručení EDUroute.

8.2 Objednávky Klienta na Služby přijímá EDUroute především prostřednictvím vyplnění a odeslání elektronického objednávkového formuláře, který je je pro klienta sestaven. Závaznou objednávku lze rovněž zaslat dalšími způsoby, které EDUroute umožní, např. e-mailem nebo poštou.

8.3 EDUroute si vyhrazuje právo odmítnout objednávku do tří (3) pracovních dnů od jejího obdržení v případě, že:
(a) ji podal Klient, který v minulosti porušil své povinnosti vyplývající z VOP nebo ze Smlouvy;
(b) realizace objednávky by byla v rozporu s obchodní politikou EDUroute;
(c) realizace objednávky by byla v rozporu se zásadami poctivého obchodního styku, dobrými mravy nebo veřejným pořádkem.

8.4 Nedojde-li k odmítnutí objednávky dle článku 8.3 VOP, zahájí EDUroute poskytování Služeb podle údajů uvedených v objednávce. V případě, že na objednávce není uvedena pozdější specifikace začátku poskytování Služby, platí, že poskytování Služby bude zahájeno bez zbytečného odkladu.

8.5 Smlouva je uzavřena:
(a) uzavřením písemné Smlouvy v případech, kdy se na tom Strany dohodnou nebo to EDUroute požaduje;
(b) potvrzením objednávky Klienta, pokud o takové potvrzení Klient výslovně požádal;
(c) konkludentně okamžikem započetí poskytování Služeb v souladu s objednávkou Klienta a dalšími závaznými dokumenty tvořícími obsah Smlouvy.

8.6 Klient uzavřením Smlouvy souhlasí:
(a) s termíny a dalšími podmínkami poskytování Služeb dle Smlouvy (grafické formáty, formy předávání podkladů atd.);
(b) s omezeními vyplývajícími z technických možností prostředí sítě internet a portálů EDUroute;
(c) s obsahem Smlouvy, zejména VOP.

 

9. CENA ZA SLUŽBY, FAKTURACE

9.1 EDUroute zpřístupňuje portály EDUroute a Služby zpravidla za úplatu, některé části těchto portálů EDUroute nebo Služeb mohou být poskytovány bezúplatně.

9.2 Za poskytnuté Služby uhradí klient EDUroute cenu dle ceníku Služeb EDUroute platného ke dni doručení objednávky EDUroute.

9.3 Cena je splatná na základě daňového dokladu (faktury). V souladu se zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, vystaví EDUroute Klientovi fakturu do patnácti (15) dnů ode dne uzavření Smlouvy. Faktura je splatná čtrnáctý (14.) den ode dne vystavení, pokud není Stranami prokazatelně dohodnuto jinak.

9.4 Při poskytnutí Služby se zdanitelné plnění považuje za uskutečněné dnem jejího poskytnutí nebo dnem vystavení daňového dokladu s výjimkou splátkového nebo platebního kalendáře nebo dokladu na přijatou úplatu, a to tím dnem, který nastane dříve. Pro účely určení dne uskutečnění zdanitelného plnění dle § 21 odst. 3 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, se mají Služby uvedené v článku 3.1 VOP za poskytnuté prvním dnem jejich poskytnutí ze strany EDUroute.

9.5 Klient nemá nárok na vrácení uhrazené ceny nebo slevu z ceny v případě nevyužití objednaných Služeb nebo z důvodů nikoliv výlučně na straně EDUroute.

9.6 EDUroute si vyhrazuje právo podmínit započetí s poskytováním Služeb uhrazením zálohy ve stanovené výši a stanoveným způsobem.

9.7 V případě, že Klient je v prodlení s úhradou ceny nebo její jakékoli části po dobu delší než čtrnáct (14) kalendářních dnů, je EDUroute oprávněna přerušit poskytování Služeb do doby, než bude cena Klientem v plné výši uhrazena. Poskytování Služeb bude obnoveno bezodkladně po připsání dlužné částky na účet EDUroute. Klient nemá nárok na prodloužení doby poskytování Služeb o dobu, po kterou bylo poskytování Služeb přerušeno, ani nemá nárok na slevu či jakékoli jiné snížení sjednané ceny za Služby.

9.8 Klient souhlasí s vystavením daňového dokladu (faktury) v elektronické podobě.

 

10. ZÁNIK SMLOUVY A SANKCE

10.1 Smlouva uzavřená mezi EDUroute a Klientem zaniká:
(a) uplynutím doby, na kterou byla Smlouva uzavřena, je-li tento termín součástí objednávky nebo byl-li sjednán ve Smlouvě;
(b) odstoupením od Smlouvy v souladu s článkem 11 VOP;
(c) dohodou EDUroute a Klienta.

10.2 V případě, že Klient bude v prodlení se zaplacením ceny za Služby, bude EDUroute oprávněna požadovat po Klientovi zákonný úrok z prodlení z dlužné částky.

10.3 Povinností hradit sankce není dotčena povinnost k náhradě újmy v plné výši.

10.4 Společnost EDUroute je i po zániku Smlouvy povinna dodržovat veškeré povinnosti plynoucí v příslušných právních předpisů upravujících povinnosti při ochraně osobních údajů, zejména předejít jakémukoliv neoprávněnému nakládání s osobními údaji do doby, než dle pokynů Klienta tyto předá Klientovi anebo třetí osobě určené Klientem, nebo provede jejich bezpečnou likvidaci.

 

11. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

11.1 EDUroute je oprávněna odstoupit od Smlouvy, jestliže:
(a) podklady dodané Klientem jsou v rozporu s právními předpisy, dobrými mravy, veřejným pořádkem atp. (zejm. propagují-li násilí, rasismus, diskriminaci skupin obyvatelstva, sexismus apod.),
(b) Klient je v prodlení se zaplacením jakýchkoli svých dluhů vůči EDUroute; Strany výslovně sjednávají, že EDUroute je oprávněna odstoupit od Smlouvy i v případě, že Klient je v prodlení s úhradou dluhu vzniklého na základě jiné smlouvy,
(c) Klient poškozuje dobré jméno EDUroute nebo jejích obchodních značek,
(d) Klient požaduje prezentování informací na portálech EDUroute, které jsou v rozporu s článkem 5.1 VOP,
(e) Klient podstatně poruší Smlouvu.

11.2 Klient je oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě podstatného porušení povinností ze strany EDUroute. Podstatným porušením je zejména takové porušení povinností EDUroute, na jejichž základě dojde prokazatelnému úplnému přerušení poskytování Služeb ze strany EDUroute po dobu delší než deset (10) po sobě bezprostředně následujících pracovních dnů vcelku, vyjma případů, kdy je přerušení způsobeno vyšší mocí.

11.3 Odstoupení od Smlouvy má účinky pouze do budoucna.

 

12. NÁHRADA ÚJMY

12.1 V případě vadného plnění ze strany EDUroute, se Strany dohodly, že EDUroute:
(a) poskytne Klientovi kompenzaci náhradním poskytnutím jiných Služeb v odpovídající hodnotě, nebo
(b) poskytne jiné náhradní plnění dle dohody Stran.

12.2 EDUroute neodpovídá za újmu vzniklé v důsledku vyšší moci či poruch mimo technické zařízení EDUroute. „Vyšší mocí“ se rozumí dočasná nebo trvalá mimořádná, nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na vůli EDUroute. Jestliže vznikne stav vyšší moci na straně EDUroute, je EDUroute povinna bez zbytečného odkladu uvědomit Klienta o této situaci a její příčině. Nebude-li dohodnuto jinak, bude EDUroute pokračovat v realizaci svých povinností vyplývajících ze smluvního vztahu v rozsahu svých nejlepších možností a schopností i za použití dostupných alternativních prostředků tak, aby dosáhla smluveným povinnostem.

12.3 Odpovědnost EDUroute za újmu způsobenou technickým a softwarovým zařízením EDUroute v souvislosti s uzavřenou Smlouvou je omezena na částku uhrazenou Klientem za Služby na základě uzavřené Smlouvy. EDUroute není povinna nahradit Klientovi újmu, kterou nemohla předpokládat v době uzavření Smlouvy.

 

13. AUTORSKÁ PRÁVA A OCHRANNÉ ZNÁMKY

13.1 Klient je povinen obstarat licence na užití veškerých děl prezentovaných při zveřejnění informací, sloganů, zvukově-obrazových záznamů či reklam, které budou v souvislosti s poskytováním Služeb ze strany EDUroute použita, a je povinen rovněž uhradit odměnu za poskytnutí těchto licencí a veškeré další náklady s tímto spjaté. EDUroute neodpovídá za porušení autorských práv Klientem či v důsledku zveřejnění či použití podkladů předaných Klientem. V případě, že EDUroute vznikne v souvislosti s porušením tohoto ustanovení Klientem jakákoli škoda, je Klient povinen nahradit ji EDUroute bez zbytečného odkladu poté, co k tomu bude ze strany EDUroute vyzván.

13.2 Klient není oprávněn užít portálů EDUroute nebo jejich části jinak než pro vlastní (vnitřní) potřebu, zejména je zakázáno jejich užití formou šíření a kopírování či další technické zpracování bez prokazatelného souhlasu EDUroute. Rovněž jsou zakázány jakékoliv zásahy do technického nebo věcného obsahu internetových stránek ze strany Klientů.

 

14. ROZHODNÉ PRÁVO, DOHODA O SOUDNÍ PŘÍSLUŠNOSTI

14.1 Strany sjednávají, že jejich právní vztah se řídí právem České republiky.
14.2 Strany činí tímto dohodu, že pro spory mezi nimi vzniklé je dána výlučná příslušnost soudů České republiky a místně příslušný je obecný soud EDUroute, příp. krajský soud, v jehož obvodu se nachází obecný soud EDUroute.

 

15. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

15.1 EDUroute je oprávněna znění těchto VOP, jakož i dalších smluvních podmínek, které jsou součástí Smlouvy, v přiměřeném rozsahu jednostranně měnit či doplňovat, pokud vyplyne rozumná potřeba jejich změn. V takovém případě je EDUroute povinna upozornit Klienta na datum účinnosti nového znění podmínek, které jsou dotčeny změnou a v dostatečném časovém předstihu přede dnem jejich účinnosti, nejméně však sedmi (7) pracovních dnů a tyto nové podmínky, které jsou dotčeny změnou, Klientovi vhodným způsobem oznámit (zejména, nikoliv však výlučně, prostřednictvím emailu nebo poštou). Přiměřeným rozsahem se rozumí změna kteréhokoliv z ustanovení těchto VOP, jakož i dalších dokumentů, na které tyto VOP odkazují.

15.2 Nesouhlasí-li Klient s podmínkami oznámenými ze strany EDUroute postupem dle článku 15.1 VOP, je oprávněn ukončit Smlouvu doručením nesouhlasu nejpozději do patnácti (15) dnů ode dne oznámení EDUroute. Smlouva bude v takovém případě ukončena ke dni nabytí účinnosti nových podmínek dotčených změnou, nebo ke dni doručení nesouhlasu Klienta, podle toho, co nastane později.

15.3 Tyto VOP jsou platné a účinné od 1. 1. 2022. Na smluvní vztahy s Klienty, kteří s EDUroute uzavřeli Smlouvu před nabytím účinnosti těchto VOP, se tyto VOP uplatní uplynutím třiceti (30) dnů ode dne oznámení o změně VOP.

 

EDUroute s.r.o.