Málo povolání přinese tak rychle viditelné plody vaší práce

8. 2. 2019 | Inspirace

Kariéra v Kauflandu má mnoho podob. Své o tom ví více než 20 tisíc našich zaměstnanců po celé České republice. Kariérní ambice si u nás zaměstnanci mohou plnit v oblasti provozu, logistiky, masozávodu nebo na pražské centrále. U nás je možné nastoupit do Trainee programu, být vedoucí směny, odborný asistent, vedoucí obchodního domu, poznat provoz a začít na pozici asistenta prodeje. Bez nadsázky jsme jedna firma se stovkou příležitostí.

Své příležitosti se chopila také Michaela Rousková, která pracuje ve společnosti Kaufland jako Vedoucí oblasti nákupu čerstvých potravin. Po tom, co absolvovala kariérní program pro absolventy vysokých škol Kaufland Potential Campus, se rozhodla pro svět nákupu a později se toto rozhodnutí ukázalo jako to pravé.

WMF07874

 Potential Campus byl původní trainee program, pro který se dnes v Kauflandu zažil stručný ale všeříkající název Trainee program. Během ročního programu účastníci poznají vybranou oblast do detailu. Tento program člověka také připraví na manažerské rozhodování, jelikož po roce bude buď vést prodejnu nebo bude například vedoucí směny v masozávodu. „Trainee program i samotná firma předčily všechna má očekávání. Obyčejný člověk „zvenku“ vůbec netuší, jaké je to v maloobchodě zajímavé a akční. Na účastníky jsou samozřejmě kladeny vysoké nároky. Vůbec jsem si nedokázala představit takový kariérní progres, jakého se mi dostalo během dvou let programu“, říká Míša. Vše se točí kolem jedné základní věci – najít v člověku potenciál. Právě kladením nároků a obtížných úkolů ho v sobě mnohdy najde i on sám.

Po jeho absolvování Míša zprvu působila jako nákupčí sortimentu uzenin a drůbeže. K tomu se později přidal i nákup masa, což je pro ni přímo královskou disciplínou. V Kauflandu si bouráme a zpracováváme vlastní maso a díky tomu dokážeme zaručit jeho kvalitu a čerstvost. Jak navíc sama Míša vzpomíná, již po ukončení kariérního programu prohlašovala, že pokud se má věnovat nějakému sortimentu, tak čím čerstvější, tím lepší.

Přestože má nyní pod sebou několik zaměstnanců a víceméně rozhoduje o tom, co se objeví na pultech a lidem doma na stolech, nijak zvlášť se na tuto výzvu nepřipravovala. „Svého nynějšího zaměstnavatele jsem po škole vybírala svým způsobem velice krátce. Dá se ale říct, že jsem se na toto rozhodnutí chystala dlouho. Vnímala jsem sílu svého potenciálu, ale nevěděla, jak s ním naložit. Je to jako ve sportu. Víte, že máte sílu na smeč, ale ještě neumíte přesně zamířit.“ Míši práce má s nadsázkou dopad i na rozhodnutí o jednom rohlíku na prodejně. Člověk nikdy neví, co v ten den bude zrovna řešit. Někdy ze žertu s kolegy říká: „Toto jsme se učili proto, abychom rozhodovali o jednom rohlíku?“ Je to tak, že rozhodování o jednom výrobku nebo prodejních cenách ovlivňuje mnoho dalších kroků. I obyčejný rohlík může být zásadní z různých důvodů. Ukazujeme zákazníkům nové možnosti, aby nakupovali právě u nás. Je potřeba komplexně uvažovat, protože u každého rozhodnutí musíte přemýšlet, na co všechno bude mít dopad.

Součástí Míši práce je i neustálé ochutnávání výrobků, což je důležité pro výběr, a hlavně pro vývoj novinek. Když chce vyvinout nový produkt, tak poptá třeba deset dodavatelů a padesát vzorků. Pro jednání o cenách musí vždy produkt dokonale znát. Měla jsme např. celodenní ochutnávku sortimentu grilovací sezóny. Ochutnávala, porovnávala a vybírala ze steaků, svíčkové, marinovaného masa nebo krkovice i ryb. Málo povolání přinese tak rychle viditelné plody vaší práce. Je skvělé vidět po krátké době v regálech našich obchodů produkt, který jsme vyvinuli.

Zaujal Vás příběh Míši Rouskové? Vytvořte si u nás svůj vlastní. Udělejte první krok a začněte na www.kaufland.cz/kariera

Další články k tématu

Kaufland jako zaměstnavatel v novém dizajnu a s mottem „Čas na změnu“

Kaufland jako zaměstnavatel v novém dizajnu a s mottem „Čas na změnu“

Začátkem února společnost Kaufland uvádí do života nový dizajn své zaměstnavatelské značky a podpoří ho rozsáhlou HR kampaní. „Snažíme se dostat se tak blízko našich cílových skupin, jak to jen jde. A právě tam – v autentických a pro ně jedinečných okamžicích, je oslovit. Opouštíme zavedené cesty HR marketingu a snažíme se v lidech nejprve nastartovat úvahy …

číst více
Kaufland Česká republika

Kaufland Česká republika

Jsme lídři na trhu s potravinami. Zakládáme si na rychlosti, kvalitě a vstřícnému jednání se zákazníky. Kromě České republiky působíme i v dalších 7 zemích Evropy a stále expandujeme. Někteří již možná ví, že jsme dceřinou společností skupiny Schwarz. Na českém trhu jsme poprvé představili v roce 1998, kdy jsme u nás otevřeli historicky první prodejnu. Nejsme však …

číst více
Firmy se přetahují o absolventy univerzit, volných míst je přebytek

Firmy se přetahují o absolventy univerzit, volných míst je přebytek

Letošní podzim přeje čerstvým absolventům vysokých škol. Oproti předchozím rokům mají totiž mnohem větší šanci rychle nalézt vhodné zaměstnání. Jedním z důvodů je fakt, že se firmy momentálně o vzdělané pracovníky doslova přetahují. Podle údajů Úřadu práce byl na konci srpna počet lidí bez práce nejnižší od roku 1996. Nabídka navíc výrazně přesahuje poptávku. Zaměstnavatelé hledají …

číst více