Anketa: Jak se dnešní vysokoškoláci připravovali na maturitu?

1. 1. 2008 | Rady maturantům

Nový rok tady a maturita je zase o kousek blíž. Možná jste se už na ni začali připravovat, možná to necháváte na poslední chvíli. Rady zkušenějších se ale hodí všem. V naší anketě jsme proto zjišťovali, jak se na maturitu připravovali dnešní vysokoškoláci.

Ptali jsme se:

  1. Jak ses na maturitu připravoval/a?
  2. Co bys poradil/a letošním maturantům?

1. Aneta Šimonková, Technická univerzita v Liberci, Praha

  1. Otázky jsme si rozdělili se spolužáky a každý vypracoval určitou část. Navíc jsme to opakovali s učiteli.
  2. Pokud si chtějí mezi sebou rozdělit otázky, ať si složí skupinku ze spolehlivých lidí, aby to neudělali jen někteří, a zbytek se jen vezl. Vypracované otázky pak ještě dát zkontrolovat učitelům. (na to je vždy čas:-)).

2. Jitka Holešínská, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, Mnichovo Hradiště

  1. Učila jsem se podle zápisků ze sešitů. Navíc jsme celý čtvrtý ročník všechno k maturitě opakovali s profesory, takže vlastně většinu toho, co jsem potřebovala vědět, jsem měla napsané v sešitech ze čtvrtého ročníku.
  2. Poradila bych jim, aby si to, co se mají naučit, napsali a nějak si zafixovali do hlavy. Ale aby moc nespoléhali na štěstěnu a poslední chvilku.

3. Pavel Novotný, Literární akademie, Praha

  1. Okruhy jsem získal většinou od snaživých spolužaček, pak jsem asi na tři dny vypadl na hory, kde jsem byl zcela sám a tvrdě jsem se tam učil. Stačilo to!
  2. Hlavně klid! Stejně to dobře dopadne.

4. Martina Kadlecová, Vysoká škola báňská-Technická univerzita, Krnov

  1. Učila jsem se ze sešitů z celého studia – to bylo v prvním pololetí. Zpracovávala jsem si to sama. Matiku jsem se učila podle Odmaturuj z matematiky. Okruhy byly stejně vytvořené podle toho. Podtrhala jsem si teorii a pak nám profesorka půjčila knížky příkladů. A v druhém pololetí jsem v učení pokračovala :-).
  2. Poradila bych moc se nestrestovat, protože si myslím, že se na maturitu moc tlačí. A spíš si ten rok užít, ale zase to nepodceňovat. Někomu stačí svaťák, ale každý by si měl rozmyslet, kolik potřebuje času k učení.

5. Jana Bošotová, Soukromá vysoká škola Josefa Škvoreckého, Praha

  1. Maturitni otázky jsme si vypracovávali s přáteli ze školy navzájem. Pomáhali jsme si, když někdo něco neměl, rád mu ten druhý pomohl. Byli jsme fajn třída.
  2. Poradila bych jim, ať to určitě nenechávají na poslední týden – svaťák, protože v ten týden jsem si já sotva stihla otázky jen pročíst, natož něco naučit. A taky bych poradila to, ať umí od každé otázky něco, a ne jednu naprosto dokonale a druhou vůbec.

Další články k tématu